Gymnázium Jaroslava Vrchlického Klatovy : SPECIFICKÉ VÝVOJOVÉ PORUCHY UČENÍ

Výborné výsledky
Přední místa v celostátních hodnoceních středních škol, výborné výsledky studentů u státní maturity
Progresivní škola
Intenzivní zavádění tabletů a moderních technologií do výuky, výuka informatiky a volitelně i programování
Výuka cizích jazyků
Pestrost nabídky, mezinárodní jazykové zkoušky, zahraniční exkurze
Univerzálnost
Příprava na všechny typy vysokých škol, profilace studentů pomocí široké palety volitelných předmětů
Všestrannost
Bohaté kulturní a sportovní aktivity studentů, aktivní školní klub
Sport a tělesná výchova
Třída pro aktivní sportovce, kvalitní vnitřní a vnější sportoviště
Proč jít studovat na gymnázium

Opět nejúspěšnější

Nejúspěšnější gymnázium Plzeňského kraje v soutěžích a olympiádách  ve školním roce 2014/2015, 2013/2014, 2012/2013.

V posledních 5 letech jsme byli 4x první a jednou druzí. Předstihli jsme i všechna plzeňská gymnázia.

Klatovy Šumava

Specifické vývojové poruchy učení

Základní informace o specifických vývojových poruchách učení

Syndrom LMD

  • jeho podkladem je lehké poškození mozku, které ale nepostihuje intelekt
  • mezi projevy může patřit hyperaktivita, hypoaktivita, nesoustředěnost, impulzivita až agresivita, poruchy vnímání  

Dyslexie = porucha čtení

Projevuje se:

  • vynecháváním slabik, písmem
  • zaměňováním jiných písmen
  • domýšlením si koncovek slov,
  • "dvojím čtením“ – šeptem po částech pro sebe, celé nahlas - důsledkem je nepochopení obsahu čteného textu

Dysortografie = porucha pravopisu

Projevuje se:

  • žák si těžko vybavuje písmena, zaměňuje je
  • nedodržuje délku samohlásek
  • nerozlišuje hranice slov (kvám = k vám)
  • chyby v měkčení (di, ti, ni = dy, ty, ny)
  • není schopen gramatické pravidlo použít pří písemném projevu

Dysgrafie = porucha psaní

Projevuje se:

  • nečitelným kostrbatým písmem
  • nedopsanými slovy
  • špatným úchopem pera a zvláštním držením těla při psaní
  • nepravidelným uspořádáním na stránce ( vzhledem k řádkům a okrajům)
  • krátký text dokáže žák zopakovat, ale ne rychle napsat

Dyskalkulie= porucha matematických schopností

Projevuje se:

  • nezvládá určit o… více, o…méně, .. krát méně/krát více 
  • problémy v geometrii 
  • zaměňování matematických operací 
  • špatně čte vícemístná čísla s nulami atd.

 

Webdesign & hosting: ŠumavaNet.CZ