Gymnázium Jaroslava Vrchlického Klatovy : CO SI MYSLÍ NOVÍ STUDENTI: VÝSLEDKY ANONYMNÍHO DOTAZNÍKU - 1. ROČNÍKY

Cesta: Titulní stránka > Přijímací řízení > Co si myslí noví studenti
Výborné výsledky
Přední místa v celostátních hodnoceních středních škol, výborné výsledky studentů u státní maturity
Progresivní škola
Intenzivní zavádění tabletů a moderních technologií do výuky, výuka informatiky a volitelně i programování
Výuka cizích jazyků
Pestrost nabídky, mezinárodní jazykové zkoušky, zahraniční exkurze
Univerzálnost
Příprava na všechny typy vysokých škol, profilace studentů pomocí široké palety volitelných předmětů
Všestrannost
Bohaté kulturní a sportovní aktivity studentů, aktivní školní klub
Sport a tělesná výchova
Třída pro aktivní sportovce, kvalitní vnitřní a vnější sportoviště
Proč jít studovat na gymnázium

Opět nejúspěšnější

Nejúspěšnější gymnázium Plzeňského kraje v soutěžích a olympiádách  ve školním roce 2014/2015, 2013/2014, 2012/2013.

V posledních 5 letech jsme byli 4x první a jednou druzí. Předstihli jsme i všechna plzeňská gymnázia.

Klatovy Šumava

Co si myslí noví studenti: výsledky anonymního dotazníku - 1. ročníky

V únoru 2012 jsme zadali studentům našich dvou 1. ročníků čtyřletého studia (tedy těm, kteří přišli z devátých tříd) anonymní anketu s otázkami, jak zvládli přechod ze základní školy na gymnázium.

Odpovědi - viz příloha - jsou dost překvapivé. Uvádíme je většinou v doslovném znění.

Ukazuje se, že dost velká část žáků 9. tříd má z gymnázia obavy a realitou zde na gymnáziu je příjemně překvapena.

Takže: prosíme vás, nenechte se strašit a promluvte si raději s našimi studenty přímo. Ostatně odpovědi z ankety si přečtěte!

1.A

1. Jak hodnotíte přechod na středoškolskou formu výuky?

„Zvyknout si na zachycování výkladu“ (4x)

„Nejtěžší na tom přechodu bylo začít se doma učit“ (4x)

„Hodně mě zkazila 9. třída ZŠ“ (3x)

„Člověk musí být teď připravenější a více se doma učit“ (3x)

„V 9. třídě ZŠ jsem byl zvyklý nic doma nedělat“ (2x)

„Dojíždění, změna režimu života“ (3x)

 

I další vyjádření zhruba shrnuje tento názor:

„Překvapilo mě, že to nebyl tak obrovský skok, jak jsem čekala. Každopádně to je určitá změna, která nás někam posune“

 

2. Co vás překvapilo na gymnáziu?

- kladně:

„Čekal jsem tu větší zápřah“

„Čekal jsem, že gymnázium bude těžká škola, ale zatím to není nic, co by se nedalo zvládnout“ (4x)

„Moderní způsob výuky, ale i prostředí“

„Očekávala jsem velké zhoršení, potíže, ale opravdu se to s trochou úsilí dá zvládnout, člověk musí hlavně chtít“

„Překvapilo mi, že se ke mně učitelé chovají jako k dospělému“

„Velká obětavost učitelů“

„Vše je v souladu s mým očekáváním“ (3x)

„Neřeší zde nesmysly (jako na ZŠ), ale důležité věci“

„Učitelé příjemní, milí“ (3x)

„Čekal jsem jiný přístup učitelů, že budou moc přísní, ale ono ne. Snaží se nám látku za každou cenu vysvětlit“

„Všechno je zde super a to je příjemné překvapení“

„Překvapilo mě, že to není tak těžká škola, jak každý říkal. Když se člověk učí, tak je to normální škola“

„Bufet“ (4x)

„Všichni mi říkali, že až přijedu domů ze školy, nebudu dělat nic jiného než se jen učit. Tomu tak není a dá se to zvládnout s dobrými známkami bez velkého učení“

 

- záporně:

Kritických připomínek bylo jen 7, individuálních - např.:

„Učitelé by mohli být milejší“

„Málo zábavy v hodinách“

„Velmi pomalé tempo výuky němčiny“

„Velké psychické zatížení“

 

3. Co myslíte, že by se dalo zlepšit?

„Lepší znělka v rozhlase“

„Pomohl by adaptační kurz“

„Zrušení fyziky“

„Hv a Vv bych dal jako nepovinné a místo nich M a Čj“

„Více multimedií“

„Důraz kladený na jednotlivé předměty“

„Problémy s absencí“

„Nevyčítat nedostatek vědomostí studentům, ale ZŠ a tamním kantorům. Spousta studentů je v tom nevinně“

„WIFI po celé škole“

„Myslím, že moc věcí na zlepšení tu není“


1.B

1. Jak hodnotíte přechod na středoškolskou formu výuky?

Těžké dostat se do tempa, hodně učení (8x)

Byl těžký, ale nebylo to nic hrozného (5x)

Čekala jsem to horší (5x)

Byl v pořádku (4x)

Chvíli trvá než se na to tempo zvykne, ale pak je to v pohodě (2x)

Kvalita učení proti ZŠ je nesrovnatelně lepší (2x)

Systém učení – samozřejmě můj. Ze základní školy nejsem zvyklá se moc učit (2x)

Přechod na tuhle školu nebyl tak náročný

Přechod na ZŠ je náročný hlavně kvůli změně prostředí a změně kolektivu. Pro mě to ale byla spíše změna k lepšímu.

 

2. Co vás překvapilo na gymnáziu?

- kladně:

Přístup učitelů. Čekali jsme o dost přísnější učitele (8x)

Vynikající kolektiv (7x)

Vybavení školy (5x)

Kladně mě překvapil přístup učitelů ke studentům – to, že s námi mluví jako s dospělými (2x)

Vysoká úroveň výuky (2x)

Také přístup učitelů mě mile překvapil (2x)

Klub mladého diváka

Studovna

Exkurze do zahraničí

Volitelné předměty

Na gymnáziu mě překvapilo, že předměty, které mě na ZŠ nebavily, mě zde začaly bavit. I v jiných předmětech se mi zdá učivo zajímavější

 

- záporně:

Nic (5x)

Přístup některých učitelů k žákům (3x)

Vybavení v některých třídách (2x)

Dojíždění

Moc učení

Že naše písemky jsou známkovány stejně jako písemky víceletého gymplu

 

3. Co myslíte, že by se dalo zlepšit?

Nic, jsem spokojen (13x)

Lepší příprava v 9. třídách ZŠ (2x)

Rozvrh ne do 16 h (2x)

Méně učení na začátku

V každé třídě by mohl být počítač a dataprojektor

Známkovat mírněji

Toalety v přístavbě

Mně osobně tento styl výuky vyhovuje

 

Webdesign & hosting: ŠumavaNet.CZ