Město Sušice

 

 

 

 

 

Pravidla pro zajištění přístupu k informacím

(na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)

 

 

 

 

 

 

V Sušici dne 20. března 2000

 

Městská rada v Sušici vydává v souladu s § 45 písm. p) zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, jako vnitřní předpis „Pravidla pro zajištění přístupu k informacím“ (dále jen pravidla).

 

 

I. Úvod

 

Pravidla upravují organizační a procedurální otázky při realizaci zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, (dále jen zákon), v podmínkách Městského úřadu v Sušici, za účelem sjednocení postupu zaměstnanců městského úřadu a orgánů města při jeho aplikaci.

 

II. Zveřejňování informací (obsah)

 

Město Sušice (dále jen město) jako povinný subjekt dle § 2 odst. 1 zákona je povinno zveřejňovat dle § 5 zákona tyto informace:

a)   informace o městě jako právnické osobě (viz příloha č. 2),

b)  organizační strukturu městského úřadu (viz příloha č. 3),

c)   možnosti podávání opravných prostředků proti rozhodování odborů městského úřadu i orgánů města (viz příloha č. 4),

d)  postup úřadu při vyřizování žádostí (viz příloha č. 1),

e)   přehled nejdůležitějších předpisů (viz příloha č. 5),

f)    sazebník úhrad za poskytování informací (viz bod IX.),

g)   výroční zprávu o poskytování informací za předchozí kalendářní rok (viz bod č. X. pravidel).

 

Dalšími informacemi, které město dle § 5 odst. 4 zákona zveřejňuje, jsou usnesení městské rady a městského zastupitelstva, platné obecně závazné vyhlášky, rozpočet města na příslušný kalendářní rok, aktuální pořadník pro přidělování bytů. Ostatní informace jsou zveřejňovány dle rozhodnutí orgánů města a vedoucích pracovníků městského úřadu v rámci kompetencí vymezených zákonem o obcích, organizačním řádem městského úřadu a dalšími interními předpisy.

 

III. Způsob a rozsah zveřejnění informací (formy)

 

Město zveřejňuje informace těmito způsoby:

 

a)   na úřední desce (usnesení orgánů města, obecně závazné vyhlášky, rozpočet města, záměry na zcizení nebo pronájem nemovitého majetku, zadání veřejných zakázek (mimo zjednodušené zadání), výroční zprávu za předcházející kalendářní rok v oblasti poskytování informací),

b)  ve vývěskách rozmístěných po městě (informace),

c)   v tisku a sdělovacích prostředcích (informace, tiskové zprávy),

d)  na podatelně městského úřadu (k nahlédnutí právní předpisy, možno vyzvednout tiskopisy a formuláře),

e)   způsobem umožňujícím dálkový přístup - síť Internet (údaje dle písm. a), prezentace města na www. stránkách.

 

IV. Stanovení veřejných registrů

 

Na městském úřadu jsou vedeny a spravovány registry:

a)   registr obyvatel,

b)  matriční knihy,

c)   evidence žadatelů o přidělení bytu,

d)  evidence přestupků,

e)   evidence plátců místního poplatku ze psů.

 

Vzhledem k tomu, že informace v těchto registrech nejsou každému přístupné, nevztahuje se na ně v souladu s § 5 odst. 3 zákona povinnost jejich zveřejnění. Dalším registrem je živnostenský rejstřík - jeho veřejná část je zveřejňována prostřednictvím internetu.

 

 

 

V. Stanovení doprovodných informací

 

Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.

 

 

VI. Ochrana údajů

 

Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno, případně omezeno. Děje se tak jen za dodržení podmínek stanovených zákonem.

 

  1. Ochrana utajovaných skutečností

Jako informace spadající do režimu utajovaných skutečností dle § 7 zákona jsou považovány informace takto označené v seznamu utajovaných skutečností. Za stanovení a označení příslušného stupně utajení v podmínkách městského úřadu zodpovídá dle § 2 odst. 9 zákona č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů, tajemník.

 

  1. Ochrana osobních údajů

Osobní údaje, které se nezveřejňují, ani neposkytují, jsou zejména osobní data fyzických osob vedená v informačních systémech dle zákona č. 256/1992 Sb. v platném znění (především rodná čísla), informace vypovídající o soukromí občanů dle § 8 zákona a další údaje, které by mohly narušit právo na ochranu osobnosti, přičemž není podstatné, zda se jedná o údaje sdělené žadatelem, jinou osobou nebo získané v rámci správního řízení.

 

  1. Ochrana obchodního tajemství

Údaje sdělené uchazeči o veřejné zakázky při podávání nabídek v rámci všech způsobů zadávání dle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, jsou považovány za obchodní tajemství pouze v tom případě, že je za obchodní tajemství uchazeči v nabídkách výslovně označí.

 

 

 

  1. Ochrana údajů o majetkových poměrech

Jako důvěrné údaje o majetkových poměrech občanů jsou považovány zejména údaje zjištěné při vymáhání nedoplatků při exekučním řízení (správa místních poplatků) a při řízení o poskytování dávek sociální péče. Rovněž se nezveřejňují údaje uvedené žadateli o přidělení bytu do nájmu dle pořadníku v podkladech pro zhodnocení naléhavosti bytové potřeby.

 

VII. Okruh vnitřních pokynů a personálních předpisů

 

Za vnitřní pokyny a personální předpisy městského úřadu dle § 11 odst. 1 písm. a) zákona jsou zejména považovány:

n   pokyny pro inventarizaci majetku,

n   pokyny k provedení prověrek a kontrol (např. BOZP),¨stanovení paušálů cestovních náhrad,

n   směrnice pro automobilovou dopravu,

n   požární a evakuační řád,

n   podpisový řád,

n   spisový řád,

n   směrnice o oběhu dokladů,

n   pracovní náplně,

n   pravidla pro hospodaření s prostředky sociálního fondu,

n   pravidla odměňování zaměstnanců.

 

 

VIII. Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací

 

Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané Organizačním řádem městského úřadu v Sušici. Písemně podané žádosti (stejně tak i žádosti podané prostřednictvím faxu a internetem) v souladu s § 14 zákona jsou evidovány dle svého charakteru v podatelně městského úřadu, na jednotlivých odborech MěÚ a v sekretariátu. Žádosti podané jinde (na služebně městské policie, v příspěvkových organizacích apod.) jsou předány příslušným zaměstnancům k zaevidování a vyřízení.

Postup pro vyřizování žádostí o informace je schematicky znázorněn v příloze č. 1.

 

Vyřízení žádosti je možné těmito způsoby:

a) poskytnutí informace - písemnou odpovědí nebo nahlédnutím do spisu (o tom učiní zaměstnanec záznam),

b) odložením žádosti - je-li žádost neúplná nebo ji žadatel přes výzvu nedoplnil (o tom vyhotoví zaměstnanec protokol,

c) odmítnutím žádosti - pokud se žádosti nevyhoví (pouze formou rozhodnutí s náležitostmi dle § 15 odst. 2 zákona, které vydá vedoucí příslušného odboru).

 Je-li proti rozhodnutí podáno ve smyslu § 16 zákona odvolání, je vyřízeno těmito způsoby:

 

  1. směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v přenesené působnosti, postoupí je vedoucí odboru příslušnému referátu Okresního úřadu v Klatovech,
  2. směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v samostatné působnosti, předloží je vedoucí příslušného odboru k rozhodnutí městské radě

 

 

Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou (zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí).

 

IX. Sazebník úhrad

 

Zveřejňování informací provádí město na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) je prováděno za úhradu. Výši úhrady za poskytnutí informace stanoví vedoucí odboru dle sazebníku.

 

Mzdové náklady     - 60,- Kč za každou započatou hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáním informace.

Materiálové náklady -   2,- Kč za každý list pořizované fotokopie.

Doručovací náklady -    hodnota poštovného dle platného ceníku České pošty.

 

Překročí-li kalkulovaná výše úhrady částku 500,- Kč, je její výše před poskytnutím informace sdělena žadateli a informace je poskytnuta pouze s jeho výslovným souhlasem s výší úhrady. Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na podatelně městského úřadu nebo bezhotovostní platbou na účet města před podáním informace.

 
X. Zpracování výroční zprávy

 

Výroční zprávu o činnosti v oblasti poskytování informací za uplynulý kalendářní rok v rozsahu dle § 18 zákona zpracuje na základě údajů z evidence vedené vedoucími odborů tajemník a předloží ji ke schválení městské radě tak, aby mohla být zveřejněna do 1. března běžného roku.

 

 

XI. Přístup k předpisům

 

Přístup k předpisům obsaženým ve sbírce zákonů je každému umožněn v úředních hodinách na správním odboru nebo v sekretariátu starosty, kde do nich může každý nahlédnout. Obecně závazné vyhlášky města a pravidla přijatá orgány města jsou k nahlédnutí tamtéž.

 

XII. Závěrečná ustanovení

 

Koordinaci postupu dle pravidel zajišťuje tajemník. Při řešení otázek neupravených těmito pravidly se postupuje dle zákona o obecně platných předpisů. Tato pravidla byla schválena na jednání městské rady v Sušici dne 20. března 2000.

 

XIII. Přílohy

Příloha č. 1   Schematické znázornění postupu při vyřizování žádosti o poskytnutí informací.

Příloha č. 2 Informace o městě Sušici.

Příloha č. 3 Organizační struktura městského úřadu.

Příloha č. 4 Provádění opravných prostředků proti rozhodnutí odborů městského úřadu a orgánů města.

Příloha č. 5 Přehled nejdůležitějších předpisů pro jednání a rozhodování města.

Příloha č. 6 Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Příloha č. 2.

 

Informace o městě Sušici

 

 

Město Sušice (dále jen město) vzniklo jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a 2 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, ke dni 24.11.1990 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající,  je tedy právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. 2 c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

 

Město    vlastní  majetek  a  finanční zdroje, s nimi hospodaří samostatně za podmínek stanovených zvláštním zákonem.

 

Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území. Město  spravuje  své   záležitosti  samostatně  (dále  jen "samostatná působnost"). Při výkonu samostatné působnosti  se město řídí jen zákony a obecně  závaznými právními  předpisy vydanými  ústředními orgány k jejich provedení.

 

Město také vykonává  státní   správu  v   rozsahu  stanoveném zvláštními zákony (dále jen "přenesená působnost"). Při  výkonu  přenesené  působnosti  se  město  řídí zákony a ostatními obecně  závaznými právními předpisy a  v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi ústředních orgánů státní správy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha č. 3.

 

Organizační struktura Městského úřadu v Sušici

 

 

Sídlo                           : náměstí Svobody 138

Tel.                             : 0187/526561

IČO                            : 25 61 29

Starostka                   : JUDr. Jiřina Rippelová

Zástupce starostky    : Ing. Petr Kocman

Tajemník                    : Mgr. Petr Novák

 

Úřední hodiny            : pondělí            7.30 - 18.00

                                     středa               7.30 - 17.00

                                     pátek                7.30 - 14.15

 

Odbory:

Na MěÚ jsou zřízeny následující odbory:

Finanční odbor

Hospodářsko-právní odbor

Odbor veřejně prospěšných služeb

Správní odbor

Odbor výstavby a životního prostředí

Živnostenský odbor

 Sociální odbor

 

Tajemník - je přímo řízen starostou.

 

Hlavní činnosti:

1.   řídí MěÚ, osobně řídí vedoucí jednotlivých odborů;

2.   vede evidenci úkolů uložených městským zastupitelstvem, radou, starostou a jeho zástupcem i úkolů uložených MěÚ příslušnými orgány, kontroluje včasnost a správnost plnění těchto úkolů;

3.   zodpovídá za přípravu a obsah materiálů předkládaných odbory MěÚ k projednání v městském zastupitelstvu a městské radě, soustřeďuje materiály předkládané odbory pro tato jednání a vede jejich evidenci;

4.   koordinuje mzdovou politiku MěÚ,  personální agendu MěÚ včetně systemizace a organizace prohlubování, resp. zvyšování kvalifikace zaměstnanců MěÚ;

5.   zajišťuje koncepční, metodickou a odbornou činnost v oblasti zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců MěÚ, zpracovává plány vzdělávání, organizuje a zabezpečuje profesní přípravu, zabezpečuje jazykovou výuku, připravuje vzdělávací aktivity, vyhledává odborníky pro lektorskou činnost;

6.   zabezpečuje na základě návrhů vedoucích odborů pracovněprávní záležitosti aparátu MěÚ (obsazování funkcí a pracovních míst na MěÚ, osobní záležitosti spojené se vznikem, změnami a ukončením pracovního poměru);

7.   shromažďuje informace o zájemcích (uchazečích) o zaměstnání na MěÚ;

8.   vede a doplňuje osobní spisy zaměstnanců, provádí ve spolupráci s mzdovou účetní statistické rozbory o zaměstnancích a zabezpečuje státní výkaznictví;

9.   provádí ve spolupráci s mzdovou účetní kontrolu evidence docházky, nemocnosti, pracovního volna a čerpání dovolené zaměstnanců MěÚ;

10. zabezpečuje ve spolupráci s mzdovou účetní podklady pro předstihová a vlastní důchodová řízení;

11. sleduje ve spolupráci s mzdovou účetní rozhodné doby pro přeřazování zaměstnanců v platových stupních;

12. zajišťuje realizaci mzdové politiky aparátu MěÚ, dbá o hospodárné využívání mzdových prostředků;

13. navrhuje a provádí rozpis mzdových prostředků aparátu MěÚ, sleduje a vyhodnocuje jejich čerpání, připravuje návrhy zásadních rozhodnutí ve mzdové oblasti;

14. zajišťuje koncepční a rozborovou (vyhodnocovací) činnost v oblasti odměňování;

15. vydává služební průkazy MěÚ a vede jejich evidenci;

16. vypracovává jmenný seznam všech zaměstnanců MěÚ se stavem k 1. lednu kalendářního roku;

17. schvaluje výši osobních příplatků vedoucím odborů a výši mimořádných odměn všech zaměstnanců;

18. zpracovává vnitřní předpisy o odměňování zaměstnanců a kontroluje jejich dodržování;

19. zpracovává návrhy obecně závazných vyhlášek, a to na základě podkladů zpracovaných jednotlivými odbory MěÚ;

20. organizuje a zajišťuje připomínková řízení OkÚ k návrhům obecně závazných vyhlášek;

21. řídí, kontroluje a sjednocuje výkon státní správy prováděný MěÚ;

22. zabezpečuje konzultační styk s ústředními orgány státní správy na úseku obecní legislativy;

23. spolupracuje při zpracování analýz obecně závazných právních předpisů;

24. zabezpečuje informovanost o vydaných obecně závazných vyhláškách;

25. zabezpečuje vyhlášení obecně závazných vyhlášek;

26. předkládá městské radě návrhy na jmenování do funkce a odvolání z funkce vedoucích odborů;

27. schvaluje návrhy vedoucích odborů na platové zařazení zaměstnanců, které řídí;

28. zajišťování  agendy na úsecích BOZP a požární ochrany;

29. zabezpečuje, aby útvary, které řídí, dbaly na dodržování pracovněprávních předpisů, předpisů k zajištění BOZP a předpisů o požární ochraně;

30. zajišťuje agendu uplatňování náhrady za škodu způsobenou zaměstnanci MěÚ zaviněným porušením právních předpisů při výkonu funkce;

31. schvaluje tuzemské pracovní cesty vedoucích odborů;

32. metodické usměrňování provádění kontrolní činnosti a vyřizování stížností na MěU;

33. zodpovídá za vyřizování podání fyzických a právnických osob směřujících proti vedoucím odborů a činí opatření k nápravě;

34. jedná se stranami a veřejností a spolupodílí se na informování veřejnosti o činnosti MěÚ;

35. zabezpečování tvorby a výkladů interních předpisů upravujících vnitřní chod MěÚ;

36. vedení hlavního protokolu utajovaných písemností, zabezpečování manipulace s těmito písemnostmi, zajišťování plnění úkolů souvisejících s ochranou státního, hospodářského a služebního tajemství;

37. evidence výsledků kontrolní činnosti odborných útvarů OkÚ provedených na MěÚ;

38. zodpovídá za evidenci obecně závazných vyhlášek, zápisů z jednání městského  zastupitelstva, městské rady a zápisů z porad vedení;

39. rozhoduje  rozpory, které nebyly odstraněny na úrovni vedoucích odborů;

40. svolává poradu vedení;

41. koordinuje zadávání úloh a provádí výběr vhodných dodavatelů software na základě požadavků jednotlivých útvarů MěÚ a ve spolupráci s těmito útvary vyhodnocuje efektivnost zavedení konkrétních programů, resp. přijímá další potřebná opatření;

42. pečuje o kroniku města včetně jejího rozpočtového zajištění;

43. vykonává další činnosti a zodpovídá za plnění úkolů uložených starostou.

 

Finanční odbor - vykonává  činnost v oblasti samostatné působnosti. Zaměstnává 6 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

 

Hlavní činnosti odboru:

1.   připravuje rozpočet města a po jeho schválení provádí rozpis a sestavení podrobných rozpočtů a sleduje jejich plnění, zpracovává sestavy o rozpočtu a skutečném čerpání výdajů;

2.   zpracovává zprávy o hospodaření MěÚ za jednotlivé měsíce a za celý rok;

3.   zpracovává zprávy o čerpání finančních prostředků z rozpočtu města, státních dotací, úvěrů atd.;

4.   zabezpečuje přípravu, průběh a vyhodnocení ročních účetních závěrek organizací;

5.   zabezpečuje ekonomické analýzy rozbory a přehledy vývoje finančních ukazatelů;

6.   ve spolupráci s HPO zajišťování finančního plánu investic a jejich vztahu k rozpočtu MěÚ, včetně  vyhodnocování účinnosti vynaložených investic;

7.   zabezpečuje daňovou agendu;

8.   připravuje a realizuje úvěry ve vztahu k plnění úkolů města a jim řízených organizací;

9.   zabezpečuje úkoly spojené se sdružováním prostředků města a jiných subjektů;

10. zabezpečuje mzdovou agendu a její aktualizaci v návaznosti na nově platné předpisy, včetně poukazů všech srážek z mezd, zpracovává k výplatě ostatní osobní náhrady včetně srážek a evidence;

11. zabezpečuje finanční agendu za aparát MěÚ včetně fondu kulturních a sociálních potřeb formou účetní evidence;

12. v návaznosti na právní předpisy vyhotovuje všechny výkazy, které souvisejí s finanční a mzdovou agendou MěÚ;

13. provádí evidenci a platby faktur, likviduje a přezkušuje pracovní tuzemské cestovní účty včetně operativní evidence všech záloh;

14. spolupracuje s  bankou a zdravotními pojišťovnami, provádí dispozice na účtech MěÚ vedených u těchto ústavů;

15. provádí účetní evidenci investičního a neinvestičního majetku na MěÚ včetně řízených organizací;

16. organizuje a zabezpečuje inventarizaci  všech zařízení města;

17. zabezpečuje nakládání s přebytečným a neupotřebitelným majetkem (návrhy předkládá k projednání poradě vedení);

18. zpracovává návrhy obecně závazných vyhlášek, ve vztahu k působnosti odboru

19. zabezpečuje kontrolní činnost zaměřenou především na hospodaření s finančními prostředky  rozpočtu;

20. sleduje vydávání právních předpisů týkajících se činnosti finančního odboru a vede jejich evidenci;

21. vede evidenci a sleduje placení závazků ze smluv uzavřených městem;

22. plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

 

Hospodářsko - právní odbor - vykonává  činnost v oblasti samostatné působnosti. Zaměstnává  7 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

 

Hlavní činnosti odboru:

1.   zabezpečení hospodářsko-provozního vnitřního chodu aparátu MěÚ;

2.   provádí sčítání lidu;

3.   vypracování zakládacích (zřizovacích) dokumentů  právnických osob včetně styku s obchodním rejstříkem,  provádění dalších činností, které s touto agendou souvisejí;

4.   eviduje zřizovací listiny organizací města;

5.    eviduje žádosti o pronájem, odprodej a směnu městského majetku;

6.   zodpovídá za tvorbu podkladů nezbytných pro plnění funkce, resp. povinností zřizovatele Nemocnice Sušice o. p. s. a MěKS;

7.   zodpovídá za přípravu kvalifikovaných stanovisek k materiálům zpracovaným těmito organizacemi a za prošetřování stížností týkajících se jejich činnosti;

8.   připravuje podklady pro uzavírání veškerých smluv včetně  návrhů těchto smluv;

9.   spravuje movitý a nemovitý majetek města,  zajišťuje řádné hospodaření s ním, jeho údržbu a operativní evidenci;

10. eviduje majetek města a uzavřené smlouvy;

11. v rámci rozpočtu hospodaří s přidělenými prostředky, zpracovává plán investičních a neinvestičních prostředků pro potřeby MěÚ a zabezpečuje jeho realizaci;

12. zajišťuje nákupy a evidenci osobních a ochranných pracovních prostředků, a jejich výdej zaměstnancům MěÚ;

13. soustřeďuje požadavky na materiálně technické zabezpečení všech pracovišť MěÚ a zajišťuje vybavení potřebné k plnění jejich úkolů, zejména hygienických podmínek pracovního prostředí;

14. zabezpečuje nákup materiálu, výrobků a vede skladové hospodářství, včetně operativní a účetní evidence, zajišťuje jejich skladování, přemisťování, údržbu a opravy; zodpovídá za kvalitní provádění těchto služeb;

15. provádí drobný nákup v maloobchodě;

16. zajišťuje pro MěÚ styk s dodavateli materiálů, výrobků, prací a služeb;

17. zajišťuje údržbu technického vybavení  budov spravovaných městem;

18. zajišťuje údržbu a opravy výpočetní techniky MěÚ, včetně správy počítačové sítě

19. připravuje a zajišťuje výběrová řízení podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění;

20. spolupracuje s Komisí pro styk se zahraničím a cestovního ruchu na přípravě a realizaci programů/projektů mezinárodní spolupráce;

21. prostřednictvím právníka města zajišťuje právní záležitosti např. zastupování města při soudních sporech;

22. s pomocí právníka města posuzuje návrhy  smluv a zpracovává stanoviska ke všem právním vztahům a smluvním ujednáním, jejichž účastníkem je město;

23. kontroluje dodržování splátkových kalendářů,

24. zabezpečuje přiměřenou informovanost o platných právních předpisech pro potřeby MěÚ;

25. posuzuje po právní stránce návrhy smluv uzavíraných městem;

26. zajišťuje správu škol a školských zařízení; ve spolupráci s řediteli škol sestavuje rozpočet a sleduje jeho plnění, eviduje a kontroluje faktury a provozní zálohy, likviduje pojistné události, zabezpečuje nájemní smlouvy na školnické byty, provádí výpočet školného v MŠ, provádí výpočet a vybírání příspěvku na provoz ZŠ od obecních úřadů, účastní se prohlídek BOZP a předávacích inventur, zajišťuje objednávky požárních revizí a elektro revizí a odstraňování případných závad;

27. zpracovává návrhy dohod o pracovní činnosti na úseku školství a správy městského majetku, provádí příkazy k výplatám peněz za práci podle dohod;

28. připravuje podklady pro rozhodování města podle § 14 zákona č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, v platném znění, (zřizování a rušení škol, přijímání dětí do MŠ nad kapacitu, rozhodování o odvolání proti rozhodnutí ředitele);

29. zabezpečuje praní prádla v MŠ Tylova;

30. připravuje podklady pro stanovaní výše stravného ve školních jídelnách, provádí vyúčtování obědů se Školským úřadem;

31. eviduje žádosti o byt,  půdní vestavby  a žádosti o bytovou náhradu (soudní výpovědi), prověřuje bytovou situaci žadatelů;

32. připravuje a zpracovává materiály do bytové komise, podklady pro žaloby na výpověď nájmu, materiály k rozšíření bytové jednotky;

33. kontroluje užívání bytů, spolupracuje se správcem bytového fondu;

34. podílí se na předávání staveniště a převzetí hotového díla vestaveb a nástaveb;

35. zpracovává historický majetek města dle zákona č. 172/1991 Sb., vyřizuje restituční pohledávky;

36. plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

 

 

Odbor  technických služeb - vykonává  činnost v oblasti samostatné působnosti. Zaměstnává  28 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

 

Hlavní činnosti odboru:

1.   vyhlašuje veřejnou soutěž o veřejnou zakázku (zjednodušené zadání) dle zákona zákon 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění;

2.   kontroluje a monitoruje  stav majetku města;

3.   podílí se na sestavování vyhlášek a směrnic města;

4.   plní povinnosti původce odpadu podle § 5 a § 20 zákona č. 125/1997 Sb.;

5.   zajišťuje výrobu odpadkových košů a spolupracuje s oprávněnou osobou, provádějící sběr, svoz a zneškodňování komunálního odpadu;

6.   provádí výsadbu a údržbu veřejné zeleně, provádí sečení travnatých ploch dle harmonogramu, prořez stromů, stříhání keřů a živých plotů;

7.   provádí opravy a rekonstrukce místních komunikací a chodníků, uličních vpustí, mostů, lávek pro pěší ve městě a osadách, vede přehled (pasport) místních komunikací;

8.   provádí  zimní a letní  údržbu místních komunikací a chodníků (pluhování, posyp, kropení, čištění, sekání krajnic);

9.   zajišťuje průběžnou údržbu, opravy, seřizování vlastní techniky (sekačky, automobily, traktor, rolba, zametač), přípravu aut na technickou prohlídku;

10. zajišťuje údržbu vodovodu Červ. Dvorce, Albrechtice, zajišťuje dovoz pitné vody pro Sušické. vodovody při havárii;

11. zajišťuje otevírání bytů ve spolupráci s městskou policií a Policií České republiky;

12. zajišťuje výrobu a údržbu laviček, zařízení dětských hřišť;

13. provádí výsadbu a údržbu veřejné zeleně, podává za město žádosti o povolení kácení dřevin rostoucích na pozemcích v majetku města;

14. zajišťuje správu, údržbu, opravy veřejného osvětlení Sušice a osad, zakreslování rozvodů veřejného osvětlení  do plánů, vytyčuje rozvody v terénu, vede pasport veřejného osvětlení;

15. vyrábí a montuje vánoční osvětlení města;

16. provádí měsíční odpočet elektroměrů;

17. zajišťuje provoz zimního stadionu, včetně ubytovny;

18. zajišťuje drobné opravy a úpravy majetku města;

19. vyrábí dopravní značky a cedule včetně sloupků, provádí údržbu, nátěry, opravy dopravního značení;

20. technicky zabezpečuje uzavírky a objížďky na místních komunikacích;

21. projednává a vyřizuje pronájmy vyhrazených parkovišť;

22. zajišťuje provoz veřejných WC;

23. v případě volných kapacit provádí práce pro cizí;

24. plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

 

Správní odbor - vykonává  činnost v oblasti přenesené působnosti. Zaměstnává  9 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

 

Hlavní činnosti odboru:

1.   vykonává státní správu, vydává správní rozhodnutí I. stupně;

2.   zajišťuje a provádí veškeré pokladní operace MěÚ, vede pokladní knihu, přebírá a kontroluje pokladní doklady;

3.   provádí požární preventivní prohlídky, zřizuje jednotku SDHO, zabezpečuje  odbornou přípravu jejích členů, zabezpečuje výstavbu a údržbu objektů a zařízení požární ochrany, zpracovává stanovenou dokumentaci požární ochrany (např. přehled o zdrojích požární vody, přehled o zřízených ohlašovnách požárů v obci, rád ohlašovny požárů), zřizuje ohlašovny požárů;

4.   vede centrální evidenci podání (stížností, oznámení, podnětů, petic a jim charakterem podobných podání) dle vyhlášky č. 150/58 Ú.l. včetně doplňování přijatých nápravných opatření;

5.   rozhoduje o zákazu zřejmého zásahu do pokojného stavu a o uložení povinnosti obnovit předešlý stav;

6.   schvaluje rybářské hospodáře, rybářskou stráž, vydává průkazy a vede agendu s tímto související;

7.   vydává rybářské lístky;

8.   vede evidenci samostatně hospodařících rolníků a vydává osvědčení a zasílá opisy těchto osvědčení příslušným institucím;

9.   vede evidenci stanovišť včelstev;

10. vede centrální evidenci obyvatel, zaznamenává změny;

11. projednává přestupky a ukládá pokuty podle právních předpisů, vede centrální evidenci přestupků;

12. zpracovává zprávy pro soudy a Policii ČR;

13. v souvislosti se změnami názvů ulic provádí změny v osobních dokladech občanů  a v evidenčních kartách obyvatel;

14. provádí legalizaci a vidimaci dokladů (ověřuje kopie listin a podpisů);

15.  vybírá správní  a místní poplatky;

16. vede evidenci o pokutách uložených jednotlivými odbory a sleduje jejich placení;

17. vymáhá nedoplatky (místní poplatky, pokuty, penále);

18. vede evidenci klíčů a razítek

19. vyřizuje agendu  ztrát a nálezů, vede  předepsanou evidenci, zveřejňuje oznámení o nalezených věcech vhodnou formou, předává nalezené doklady (občanské a řidičské průkazy, pasy atd.) OO Policie ČR;

20. zajišťuje řádnou funkci spisovny pro písemnosti MěÚ v Sušici, zejména vedení archivní knihy v souladu s platným skartačním řádem - zajišťovat vyřazení písemností uložených ve spisovně MěÚ  v součinnosti s Okresním archivem Klatovy;

21. zabezpečuje veškeré práce související s přijímáním a vypravováním korespondence MÚ v návaznosti na platný spisový řád;

22. zajišťuje kopírování písemností pro občany;

23. zajišťuje celostátní  a komunální volby;

24. připravuje podklady pro rozdělení nebo sloučení obcí;

25. zabezpečuje provoz telefonní ústředny a provoz sekretariátu starosty, jeho zástupce a tajemníka;

26. zabezpečení autoprovozu, zajištění výkaznictví provozu automobilů, údržby, evidence PHM, hospodárný provoz služebních vozidel a jejich řádnou údržbu;

27. vede matriční knihy, vydává matriční doklady (výpisy z knih narození, manželství a úmrtí v působnosti matričního obvodu Sušice);

28. přijímá žádosti o uzavření manželství snoubenců a zajišťuje zdárný výkon obřadu;

29. rozhoduje o povolení uzavřít manželství před jiným matričním úřadem;

30.  přijímá oznámení o uzavření církevního sňatku, oznámení manželů po rozvodu, pokud přijmou  ve stanovené lhůtě své příjmení, které měli před uzavřením manželství;

31. vydává osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství s cizím státním příslušníkem, nebo uzavření sňatku v cizině, vyhotovuje doklady pro použití v cizině;

32. rozhoduje o povolování změn jména a příjmení podle zákona č. 55/l95O Sb.  v rozsahu působnosti  pověřeného matričního úřadu;

33. plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

Odbor výstavby a životního prostředí - vykonává  činnost v oblasti přenesené působnosti. Zaměstnává  8 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

Hlavní činnosti odboru:

1.   projednává územně plánovací dokumentaci, sleduje vývoj v území a zabezpečuje změny územně plánovací dokumentace;

2.   vydává územní rozhodnutí o umístění stavby, o využití území, o chráněném území nebo ochranném pásmu, o stavební uzávěře;

3.   povoluje drobné stavby, stavební úpravy a udržovací práce;

4.   povoluje stavby, povoluje změny stavby před dokončením, povoluje prodloužení platnosti stavebního povolení;

5.   povoluje terénní úpravy, práce a zařízení;

6.   provádí kolaudace staveb a povoluje užívání stavby, povoluje předčasné užívání stavby, zkušební provoz, změnu užívání stavby, nařizuje údržbu stavby, nařizuje nezbytné úpravy, nařizuje nebo povoluje odstranění stavby;

7.   nařizuje zabezpečovací práce, vyklizení stavby;

8.   provádí státní stavební dohled;

9.   ověřuje účel užívání stavby, pasporty staveb nebo dokumentaci skutečného provedení stavby;

10. projednává přestupky a správní delikty, provádí vyvlastňovací řízení;

11. provádí pokusy o dohodu účastníků řízení při občansko-právních námitkách, event. odkazuje na soud a stanovuje lhůtu k podání;

12. povoluje odběr a jiné užívání povrchových vod a podzemních vod pro potřeby fyzických osob a povoluje zřizování, změny a zrušování vodohospodářských děl podle vodního zákona, která souvisejí s tímto odběrem;

13. rozhoduje v případech, kdy jim přísluší povolovat vodohospodářská díla, též o ostatních vodohospodářských záležitostech týkajících se tohoto vodohospodářského díla;

14. rozhoduje ve sporech o zřízení, popř. zrušení přípojky k veřejnému vodovodu nebo k veřejné kanalizaci pro jednotlivé obytné budovy, pokud přípojky nejsou vodohospodářským dílem;

15. vydává souhlas ke stavbám, zařízením popř. činnostem v zátopovém území, chráněných oblastech přirozené akumulace vod a v ochranných pásmech pro stavby jednotlivých obytných budov, drobné stavby i pro zemní práce a terénní úpravy neovlivňující odtokové poměry;

16. provádí vodohospodářský dozor;

17. vykonává působnost specielního stavebního úřadu ve věcech místních komunikací;

18. vydává rozhodnutí o uzavírce a objížďce

19. vydává povolení k užívání místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům než  pro které jsou určeny (zvláštní užívání) ;

20.  vydává rozhodnutí o kácení dřevin;

21. vydává souhlas ke zřizování či rušení účelových komunikací, stezek a pěšin;

22. kontroluje zdroje znečištění a rozhoduje o poplatcích za znečištění ovzduší pro malé zdroje znečištění;

23.  vydává souhlas k odnětí zemědělské půdy na pozemcích o výměře do 1 ha;

24.  vydává rozhodnutí v pochybnostech zda se jedná o součásti zemědělského půdního fondu;

25.  ukládá změnu  kultury zemědělské půdy na   pozemcích o výměře do 1 ha a ukládá odstranění  závad zjištěných  při dozorové a kontrolní činnosti;

26. z hlediska ochrany zemědělského půdního fondu uděluje souhlas k  návrhům územně plánovací dokumentace  zón nebo  k návrhům  územně plánovacích  podkladů, které vycházejí ze schválených územních plánů sídelních útvarů;

27. vydává rozhodnutí  o odvodech za odnětí  půdy ze zemědělského půdního fondu  a povoluje odklad lhůty k úhradě těchto odvodů;

28. ukládá pokuty za porušování zákona č. 334/1992 Sb.;

29. vede evidenci a provádí archivaci dokumentace;

30. spolupracuje s orgány státní správy;

31. vyřizuje stížnosti, oznámení a podněty občanů;

32. přiděluje  popisná a evidenční čísla;

33. zpracovává statistická hlášení pro Český statistický úřad a Ministerstvo pro místní rozvoj.

 

 

Sociální odbor - vykonává  činnost v oblasti přenesené působnosti. Zaměstnává  4 zaměstnance včetně vedoucího odboru.

Hlavní činnosti odboru:

1.   vykonává státní správu v oblasti sociální péče;

2.   rozhoduje o příspěvku na rekreaci dětí důchodce, jednorázových, opakovaných peněžitých a věcných dávkách těžce zdravotně postiženým občanům a starým občanům, příspěvku na individuální dopravu, příspěvku na rekreaci a lázeňskou péči, příspěvku na topnou naftu a zakoupení topných těles a dalších spotřebičů, příspěvku na zřízení a změnu připojení telefonní stanice a její provoz, příspěvku na zvýšené životní náklady, příspěvku na užívání bezbariérového bytu a garáže, příspěvku úplně nebo prakticky nevidomým občanům, příspěvku na společné stravování;

3.   rozhoduje o poskytování sociálních dávek v oblasti péče o rodinu a děti;

4.   rozhoduje o poskytování sociálních dávek nezaměstnaným;

5.   rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce dávky sociálního zabezpečení;

6.   poskytuje občanům informace, provádí poradenskou činnost;

7.   provádí šetření v terénu k žádostem o příspěvky a sociální dávky;

8.   vyřizuje stížnosti v oblasti sociálního zabezpečení;

9.   spolupracuje s Okresní správou sociálního zabezpečení Klatovy a Okresním úřadem Klatovy - referát sociálních věcí a dále s referátem státní sociální podpory, spolupracuje s okresní kurátorkou, zdravotními pojišťovnami, úřadem práce a s obecními úřady, kde Městský úřad Sušice rozhoduje jako pověřený obecní úřad, spolupracuje s lékařem při vyjadřování k vhodnosti umístění do DD Kněžice a ředitelem DPD v Sušici, spolupracuje s ředitelkou DD Kněžice a ředitelem DPD v Sušici;

10. zpracovává výkazy v oblasti sociální a vede jejich evidenci;

11. zabezpečuje terénní sociální práci v domácnostech důchodců, invalidních osob a osob společensky nepřizpůsobených, rozhoduje v těchto případech o poskytování peněžitých dávek a věcné pomoci;

12. zabezpečuje sociální práci v rámci péče o občany, kteří se přechodně octli v mimořádně obtížných poměrech nebo v nich žijí;

13. rozhoduje o příspěvku při péči o blízkou osobu;

14. zpracovává zprávy pro soudy a Policii ČR ve věci výplat sociálních dávek, zprávy ve věci nezletilých dětí, zprávy poliklinice a Okresnímu soudu z úseku zdravotního stavu občanů v rámci péče o důchodce a zdravotně postižené a nesvéprávné občany;

15. potvrzuje občanům příjmy pro referát státní sociální podpory, tiskopisy občanů pro práci v zahraničí;

16. rozhoduje o poskytování peněžitých příspěvků a věcné pomoci;

17. vyřizuje žádosti o umístění do Domova důchodců v Kněžicích a Domu penzionu pro důchodce v Sušici;

18. vydává rozhodnutí o stanovení  úhrad za pobyt v ústavech soc.péče, rozhodnutí o ukončení pobytu v ústavech soc.péče, rozhodnutí o zavedení, změnách a ukončení pečovatelské služby;

19. kontroluje čerpání rozpočtu podle schválené rozpočtové skladby;

20. zodpovídá za tvorbu podkladů nezbytných pro plnění funkce, resp. povinností zřizovatele Domova důchodců v Kněžicích a Domu penzionu pro důchodce v Sušici;

21. zodpovídá za přípravu kvalifikovaných stanovisek k materiálům zpracovaným těmito organizacemi a za prošetřování stížností týkajících se jejich činnosti;

22. plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

Živnostenský odbor - vykonává  činnost v oblasti přenesené působnosti. Zaměstnává 2 zaměstnance včetně vedoucího odboru.

 

Hlavní činnosti odboru:

1.   vykonává státní správu na úseku živnostenského podnikání;

2.   rozhoduje o vydání živnostenského listu, jeho změně,přerušení a pozastavení provozování živnosti nebo zrušení živnostenského oprávnění, současně zasílá opisy těchto rozhodnutí příslušným institucím;

3.   vede evidenci podnikatelů v režimu živnosti volné;

4.   provádí kontrolní činnost v provozovnách;

5.   projednává přestupky, správní delikty a ukládá pokuty za porušení povinností;

6.   vyřizuje stížnosti na úseku živnostenského podnikání;

7.   poskytuje informace a poradenské služby pro podnikatele na úseku živnostenského podnikání;

8.   vyjadřuje se jako dotčený orgán státní správy do územního a stavebního řízení, týká-li se toto řízení  živností;

9.   plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, jeho zástupcem a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.

 

 

 

 

Organizace:

 

Městská policie, Klostermannova 255, velitel Libor Potužník, tel. 52 32 50

Sušické městské lesy s. r. o., Volšovská 1214, vedoucí ing. Václav Toman, tel. 52 66 02

Dům penzion, Pod Svatoborem 56, vedoucí Vladimír Černý, tel. 52 66 92

Domov důchodců Kněžice, Petrovice u Sušice, ředitelka Jaroslava Fleischmannová, tel. 588101

Nemocnice Sušice o. p. s., Pod Nemocnicí 116, ředitel ing. Martin Benírške, tel. 52 86 61

Základní škola Sušice, Lerchova 1112, ředitel Mgr. Petr Malý, tel. 52 64 71

 

 

Příloha č. 4.

 

Podávání opravných prostředků proti rozhodnutí odborů městského úřadu a orgánů města

 

1. Opravné prostředky proti rozhodnutí odborů městského úřadu

 

Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho odboru městského úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

Proti rozhodnutí  při projednávání přestupků v blokovém řízení nelze podat opravný prostředek.

Proti opatření odboru, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná městská rada, starosta nebo tajemník.

 

2. Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města

 

Opravné prostředky proti rozhodnutí městské rady učiněné ve správním řízení, se podávají prostřednictvím podatelny městského úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

 Proti usnesení městské rady v samostatné působnosti, lze podat ústně či písemně návrh starostovi na pozastavení výkonu tohoto usnesení a předložení k rozhodnutí nejbližšímu zasedání městského zastupitelstva.

Proti opatřením městské rady nebo městského zastupitelstva v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Okresnímu úřadu v Klatovech.

 

 

3. Soudní přezkoumání

 

Došlo-li rozhodnutím odboru městského úřadu či orgánu města ke zkrácení práv fyzické nebo právnické osoby, lze podat v souladu s § 247 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst. 1 písm. d) Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha č. 5.

 

Přehled nejdůležitějších předpisů pro jednání a rozhodování města

 

Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž město jedná a rozhoduje, patří:

n   zákon č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění,

n   zákon č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích, v platném znění,

n   zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení,

n   zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění,

n   zákon č. 268/1949 Sb., o matrikách, v platném znění,

n   vyhláška č. 97/1961 Sb., o názvech obcí, označování ulic a číslování domů,

n   zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích,

n   zákon č. 138/1973 Sb., o vodách, v platném znění,

n   zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění,

n   zákon č. 135/1982 Sb., o hlášení a evidenci pobytu občanů,

n   zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, v platném znění, v platném znění,

n   zákon č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení, v platném znění,

n   zákon č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi, v platném znění,

n   zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, v platném znění,

n   zákon č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor, v platném znění,

n   zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, v platném znění,

n   nařízení vlády ČR č. 475/1990 Sb., kterým se určují pověřené obecní úřady, v platném znění,

n   zákon č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, v platném znění,

n   zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, v platném znění,

n   zákon č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky, v platném znění,

n   zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech, v platném znění,

n   zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném znění,

n   zákon č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti, v platném znění,

n   zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii, v platném znění,

n   zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, v platném znění,

n   zákon č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech, v platném znění,

n   zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, v platném znění,

n   zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění,

n   zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech, v platném znění,

n   zákon č. 256/1992 Sb., o ochraně osobních údajů v informačních systémech,

n   zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění,

n   zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí, v platném znění,

n   zákon č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, v platném znění,

n   nařízení vlády ČR č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii,

n   zákon č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady, v platném znění,

n   vyhláška MF č. 176/1993 Sb., o nájemném z bytu a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu,

n   zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění,

n   zákon č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění,

n   nařízení vlády ČR č. 262/1994 Sb., o odměnách členům zastupitelstev, v platném znění,

n   vyhláška. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích.