Výtvarná výchova jako jedna z výchov nemá charakter pouze vzdělávací. Spolu s ostatními „výchovami“ velmi důležité místo při kultivaci osobnosti studentů. Nejenže může rozvíjet jejich citlivost pro výtvory přírodní i lidské, výtvarnou představivost a paměť, ale jelikož teoretické poznatky musí studenti používat v praxi, odhalují v tvůrčích činnostech vlastní jedinečnost a zároveň se učí chápat a respektovat odlišná řešení ostatních.
Každý žák má svůj pracovní stůl s polohovací deskou, vhodný hlavně pro kreslení a malování. Ve třídě jsou také prostory, kde je možné vystavit trojrozměrné objekty. Nejčastěji je to keramika, protože práce s keramickou hlínou patří k nejoblíbenějším výtvarným činnostem, zvlášť mezi žáky nižšího gymnázia. Velkou výhodou je i vlastní keramická pec. K dispozici je i hrnčířský kruh. Učebna dále také disponuje grafickým lisem.
Studenti mají každoročně možnost ověřit si své schopnosti v nejrůznějších výtvarných soutěžích.
Cílem výtvarné výchovy na gymnáziu není příprava k vysokoškolskému studiu v tomto oboru, přesto školou prošla řada talentovaných studentů, kteří úspěšně pokračovali nebo pokračují obvykle na pedagogických fakultách, ale třeba také ve studiu architektury nebo jiných speciálních oborech - předpokladem ovšem je jejich individuální práce, nejčastěji ve výtvarném oboru základní umělecké školy s rozšířeným programem.